דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון בביולוגיה עוד בבית הספר היסודי 

מאת    [ 15/08/2011 ]

מילים במאמר: 325   [ נצפה 2028 פעמים ]

את מקצוע הביולוגיה אנו לומדים כבר בבית הספר היסודי תחת הכותרת "טבע", כאשר בחטיבת הביניים נעשה השינוי השמי ותחום הלימודים הופך להיות "ביולוגיה". נשאלת השאלה מדוע דווקא תחום הביולוגיה מקבל דגש כה גדול במערכת החינוך, מה יש בו שהופך אותו למקצוע כה משמעותי ללימודים.

ובכן, ביולוגיה הוא שמו של ענף מדעי העוסק בעולם החי והצומח. תחום זה מתמקד בנושאים כגון מקור החיים, התנהגותם של יצורים חיים, רבגוניותם של יצורים חיים ויחסי הגומלין שהם מקיימים עם סביבתם ובינם לבין עצמם. נושאים אלו הינם קריטיים להבנת העולם הסובב אותנו והבנת ההשפעה שיש לנו, בני האדם, על הסביבה.

באופן כללי תחום הביולוגיה מתחלק למספר דיסציפלינות בהן אקולוגיה, בוטניקה, ביולוגיה מולקולארית, זואולוגיה, פיזיולוגיה ומיקרוביולוגיה, כאשר כל דיסציפלינה חוקרת ומתמקדת בתחומה וכולן יחד בונת את העולם בו אנו חיים ומקיימות יחסי גומלין מרתקים.

תלמידים רבים מוצאים במקצוע הביולוגיה תחום מרתק ובוחרים להמשיך וללמוד אותו גם במסגרת אקדמית. לימודי תואר ראשון בביולוגיה מוצעים על ידי מרבית המוסדות המוכרים להשכלה גבוהה ובהם ניתן לשלב את התואר עם תחום לימודים נוסף וכן לבחור בהתמחות פנימית באחת הדיסציפלינות שהוזכרו קודם לכן.

ייחודיותו של התואר הוא בעובדה שהוא נוגע בכל מה שקיים סביבנו ולכן תחומי המחקר אינם סופיים. התואר אומנם משלב למידה של ידע תיאורטי אך ברבים מהקורסים שלו מבוצעות מעבדות שונות וסיורי שטח.

בנוסף, תואר בביולוגיה עוסק גם בהנדסה ומחשבים ובין הקורסים שניתן ללמוד בו תמצאו: מורפולוגיה, ביולוגיה סביבתית, תכנות בסיסי, כימיה, מדעי הצמח, פיזיולוגיה, בוטניקה, גנטיקה, הנדסה גנטית, אקולוגיה, אימונולוגיה, זואולוגיה, מתמטיקה, פרמקולוגיה, פיזיקה, ביוכימיה, מיקרוביולוגיה, חקר המוח וההתנהגות, אוקיאנוגרפיה, סטטיסטיקה והסתברות, אנטומיה, נוירו ביולוגיה, אבולוציה ועוד.

סטודנטים בוגרי תואר ראשון בביולוגיה מתעדים בדרך כלל ללימודי תואר שני ומחקר בתחום אשר מעסיק אותם או שהם משתלבים בחברות המובילות בארץ ובעולם אשר עוסקות בתחומים כמו הנדסת בעלי חיים, פיתוח תרופות, תזונה, חברות אשר חוקרות ופועלות בים, חברות לפיתוח מוצרים טבעיים ועוד. מגוון האפשרויות הוא גדול וכבר במהלך לימודי התואר הראשון סטודנטים רבים מתחילים בחיפוש אחר עבודה מתאימה או יצירת קשרים עם מרצים וחוקרים העוסקים בתחום בו גם הם יהיו מעוניינים להתמחות.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב